Sklepy monopolowe będą musiały nagrywać klientów
.Każdy klient, kupując w sklepie alkohol, ma być filmowany i nagrywany na twardy dysk
- to pomysł komisji "Przyjazne państwo". Kamery w sklepach wymyśliła Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Mają one ograniczyć spożycie alkoholu wśród nieletnich.Właściciele sklepów szacują, że za sprzęt do nagrywania będą musieli zapłacić około 10 tysięcy zł.
To nakładanie kolejnych kosztów na przedsiębiorców. Jesteśmy zdecydowanie przeciw - powiedział "Gazecie Wyborczej" Piotr Jaworski z Krajowej Izby Gospodarczej.
SPRAWDŹ, KTO TWORZY CZARNE LISTY PIJAKÓW >>
Propozycja budzi też wątpliwości Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
.Posłowie powinni nas
zapytać, czy pomysł jest legalny. Nie zrobili tego - powiedziała Małgorzata Kałużyńska-Jasak z biura inspektora.