Opublikowany przez: hospicja 2012-11-07 11:40:55
IX Kampania Fundacji Hospicyjnej „Hospicjum to też Życie”
Fundacja Hospicyjna, działająca prężnie od 9 lat organizacja pozarządowa, znana ze swoich licznych akcji, wydawnictw oraz istniejącego przy niej Funduszu Dzieci Osieroconych, przeprowadza kolejną kampanię społeczną „Hospicjum to też Życie”, tym razem poświęconą sztuce komunikacji w opiece medycznej. Bierze w niej udział większość hospicjów z całej Polski. Działania kampanijne, planowane w okresie od 13 października do końca br., przeprowadzane będą pod hasłem „Zdrowa rozmowa pomaga leczyć. Mów – Słuchaj – Zaufaj” i obejmą swym zasięgiem całą Polskę. Głównym celem kampanii jest uświadomienie zarówno pacjentom, jak i personelowi medycznemu, że sztuka umiejętnej komunikacji jest niezbędnym elementem powodzenia procesu leczenia. Środowisko medyczne (lekarz, pielęgniarka, personel techniczny) właściwie komunikując się z pacjentem i jego rodziną, budują dobre relacje i wzmacniają jego zaufanie. Efektem jest akceptacja zaleceń medycznych i wzrost skuteczności leczenia.
Patronat honorowy nad kampanią sprawuje Ministerstwo Zdrowia. Do udziału w niej udało się zaangażować znakomitych ekspertów oraz wiele instytucji, w tym Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej i Polskie Towarzystwo Psychoonkologiczne. Ambasadorami IX kampanii "Hospicjum to też Życie" zostali Pani Dorota Kolak i Pan Jerzy Stuhr.
25 listopada br. w studiu TVP1 o tegorocznej kampanii rozmawiać się będzie kilkakrotnie. Ponadto w jej ramach w miastach uniwersyteckich zorganizowane zostaną debaty, z udziałem między innymi studentów medycyny.
Od początku kampanii działa jej strona internetowa www.zdrowarozmowa.pl, zawierająca wyczerpujące materiały prasowe dotyczące akcji. Na szczególną uwagę zasługuje zakładka „Zapraszamy na forum”, będąca okazją do wymiany poglądów na tematy kampanijne.
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.